banjir banjir....

SALAM 1 MALAYSIA''''.....

alamak....banjir wooo...abis lah aku kena berenag lah balik nie..
depan opis aku dah naik air...
alahamdulilah aku pandai berenag..
tgk gambar nie...mcm ner nie...






ok lah jumpa di lain entry ya...
ni tgh duk pikiq mcm ner nak redah banjir...hihuhuh

sugar glider

salam u all....
entry kali nie aku nak luah kan perasaan hati...
perasaan sedih n hiba kerana ia pergi meninggal kan aku...
apa lah nasib aku...kurang lah 1 lagi sahabat...
bertapa syg nyer aku kat dier..mugkin masa dah sampai untuk dier pergi tinggal kan aku..
OOOWWWWHHHH.....my sugar...kenapa kau leh mati???
sedih tau aku nie..ku belai kau,ku beri makan,ku jaga sangkar kau,segala nyer lah..
tak kesian kat honey ker?kau tinggal kan aku n honey ...oww tidak...
dan sekarang tinggal lah seekor lagi yang bernama honey..
sebagai kenangan ku tatap gambar mu saja...
ni lah gambar kenangan dimana kau berdua..


kini kau telah pergi..



aku pun dah tanam kau..ni ibarat tapak peringatan untuk kau..


rindu lah kat kau...
eh ehe heh..sori lah yer..entry nie ter emosi....
saja nak hibur kan hati n luahan hati...
ok lah aku dah mati ayat nie...
muka jer ganas,dalam hati ada taman,dalam taman ada kolam,dalam kolam ada dugong,..
heheheh ok salam 1 malaysia..

kereta terbakar

salam 1 malaysia...

Apa kabo semua...rasa lama gak tak post entry yg baru..
untuk yang kali nie nak berkongsi tentang kejadian pada 19/12/2010 jam 2.3pagi...
ni membabit kan kemalangan ngeri..
kawan punya lah laju memandu wira gasak sampai rosak(GSR) 2,yerlah nak cepat balik kan.....tetiba jer selepas 1 selekoh mcm bukit chong meng mcm dalm cite intial d jalan jem..ingat kan ada roadblok..kelam kabut gak menarik belt..hahah..tau takut..rupa2 nyer ada sebuah perodua myvi melangar pembahagi jalan dan terbakar..fuh dasyat..api menjulang2..
video
owner keta dah tak nampak..mgkin dah di hantar hospital kot..
erm serik gak lah tgk kejadian 2..tapi kejap jer insaf nyer 2..
heheh..
ok nak bagi pesanan ringkas nie..
memandu secara berhati2..
setiap detik 2 berharga..jgn hampa kan owg yang tersayang.
walau dimana jua kita berada,..keselamatan kena utamakan dahulu ya.
salam dari mr.ice..

Cubaan bunuh diri..

Apa lah singkat sgt pemikiran nie..
jgn lah pikir jalan yng mudh jer...
tensen jer bunuh diri,tensen jer mabuk,amik dadah...
adoiyai...tak der faedah nyer..
setiap masaalah ada penyelesaian..
dan setiap penyelesaian dtg nyer dari diri kita juga..
masaalah pun dtg dari sapa?kita juga kan.

video

Tgk video nie,...Tempat kejadian di jambatan batu pahat.hari jumaat.aku pun tak paham lah..apa yang terlintas dlm pala otak dier nie..
tak patut lah uat keputusan mcm nie..sedih jer aku tgk..
tgk lah berapa punya perihatian rakyat malaysia...ramai gila yang nak membantu..
ni lah yang aku bangga jadi rakyat malaysia..



Kalau tertekan sangat..di sini lah tempat nyer nak mereda kan segala masaalah..
dah tenag baru boleh pikir jalan penyelesaian yang positif.bukan amik jalan mudah jer..

Ok lah kita sama2 lah amik iktibar dari video nie..
berfikir mengunakan minda,bukan mengunakan otak.
ikut hati pasti mati..lapangkan dada,tarik nafas,hembus dengan lembut.
sesekali ambil masa untuk bersantai..pasti akan tenag..
ADOIS AMIGOS..SAYONARA..ASSALAMUALAIKUM..

SELAMAT MENYAMBUT LEBARAN AIDILFITRI

SELAMAT HARI RAYA....

YEA YEA YEA...RAYA LAGI SUDAH MARI...


Sebulan sudah pun berpuasa...akhir nya 1 kejayaan yang di rasai...
kepada semua umat islam,aku nak ucap kan selamat berhari raya maap zahir & batin.skg nie zaman dah makin canggih..kad raya by pos dah tak berapa nak laku..skg nie kad raya elktronik tak sampai seminit dah sampai..em tapi feel dier lain kan..
taun nie pakaian seperti biasa lah ala kadar jer..setakat yang mampu..nak lebih2 takut lepas naik keja kena smbung pose lak kan..hihii makan mee maggie lak nanti..ish2..lebih baik berjimat...aku harap ko owg pun sama lah,berbelanja dgn tidak boros..kena beringat lah.jgn ikut sgt nafsu 2..


.kuih raya,ketupat, rendang ,wajid,dodol makan wajib hari raya nie..owhh tak lupa pula lemag.hahah....ada lebih2 boleh bagi aku lah..hiihi..


ok..untuk para2 pemandu di jalan raya..memandu 2 tolong lah ikut peraturan..jgn lak sesuka nak uat peraturan sendiri...tgk gambar nie..ish2 kan dah susah mcm nie..mcm ner nak raya?ingat lah owg yang menyanyangi diri kamu..semua menunggu kepulangan kamu..hahha..


haaahh nii...memag korang suka kan...main mercun...aku memag dah agak..dari yang sedia ada sampai yang terlalu kreatif uat sendiri nyer mercun..
satu kali dier kaboommm.....powwww...auwwww...adoiiii makkkk....sakittt...haahhh...dah tau lah kenapa..kompem putus jari lah rambut terbakar lah.sendiri main sendiri kena tak pa....nieee tak...sendiri main,owg lain jadi mangsa..habis ko bakar umah dier owg...mcm ner lah dier owg nak beraya juga...
kena beringat gak 2 eh....
rumah terbakar nampak asap,hati terbakar sapa yang tau...hohohoh

ermm apa lagi aku nak merapu nie..ni dah mood2 raya nie...idea nak merapu pun tak der..tak pa lah...ada masa aku merapu lagi..


sekali lagi aku nak mintak maap dgn korang eh..ada salah silap terkasar,tersinggung,terkehel,terkelepuk,tersiku,dan bermacm2 lagi yang ter..maap zahir & batin..love u all..
di harap dapat menyambut hari raya taun nie dgn penuh gembira di samping owg yang tersayang...yang tak sayang tu cuba2 lah kita sayang kan dier...
sempena di hari raya nie diharap memandu lah dgn penuh kesabaran & penuh berhemah..
di jemput hadir kerumah aku yer di syawal yang indah lagi permai...
pintu umah terbuka luas untuk semua..insyallah dapat kita bermaapan sesama..

kata terakhir:SELAMAT MENYAMBUT LEBARAN ALDILFITRI DENGAN PENUH GEMBIRA
SALAM AIDILFITRI DARI KAMI SEKELUARGA...

kereta oh kereta..

salam untuk semua sahabat bloger..
semoga semua ceria n sehat2 selalu..
kali nie malas nak citer panjang..
hati pedih sgt2..
ni lah di namakan ujian..untk menguji tahap kesabaran seseorang insan.
lihat lah apadah jadi dgn keta nie...
yang lepas rim aku pecah..
kali nie lak keta aku sodok keta owg lak...perg memag sadis..
alahamdulilah anak bini aku tak da per2 kecederaan..
bersyukur sangat2..

lihat lah keadaan keta nie.
memag perit nak lihat...

keta nie lah yang keta aku sodok..
tak agak2...nak sodok gak honda..

kepada empunya kereta honda tu...
jutaan minta maaf yer..
bukan nie yang kita minta..
menda dah pun terjadi..
nak gaduh pun tak berguna..
uat per bayar insurrance tiap2 tahun kan..
uat claim insurrrance jer..
apa yg penting semua selamat.
kereta remuk masih boleh di baiki..
jika owg..ermmm almaklum sendiri lah yer..
ok lah..hati dah panas..nak taip lebih2 dah tak terkata dah..
apa yang penting berhati2 lah di jalan raya..
ingat insan tersayang..sayangi diri sendiri,baru boleh menyayangi insan yang di sayang.

pemanduan berhemah,keselamatan ummah.
salam ceria dari ice lemon tea n family.

RIM OH RIM>

lihat gambar nie



kali nie aku nak citer pengalaman dan trajedi yang menimpa aku pada mlm jam 22:30pm bertarikh 23/3/2010.
1)nervus
2)terperanjat
3)geram
4)sedih
trajedi nie yang petama kali aku lalui..sportrim keta aku pecah langgar batu...
kelam kabut bagai ombak menghempas bot..
dengan kelajuan 140km/h(lajulah sangat) di lebuh AMJ melaka-muar ada seketul batu bata kat tengah2 jalan..dengan keadaan yang gelap malam aku tak perasan..apa lagi sedap jer langgar batu 2.POOOMMMM>>>> bunyi nye...tayar&rim aku bahagian depan kiri pecah.
stering automatik lah berat kekiri.dalam keadaan panik aku slow kan keta terus parking ke bahu jalan..dengan expert dan profesional nye aku pun kuar keta tengok keadaan ..
fuhhh terperanjat aku tgk..rim aku pecah..rim kesayangan aku...


malas nak lengah2 kan masa aku pun ganti kan dengan tayar spare..alhamdulilah tayar spare ada angin..dah siap semua aku pun terus kan perjalanan pulang dengan keadaan yang sanggat2 sedih..(tapi tak nagis tau)..
sport rim yang ku sayang dh ku hantar untuk di baiki..tapi mesti dah tak semantap dulu..
sedih jer aku tgk keadaan keta aku dengan pakai rim pekak nie..
tak macho langsung...

ada peluang nak tukar yang lagi gempak nie..
ok sampai sini jer pengalaman yang aku dedah kan..
pesanan untuk semua penguna ..berhati2 apabila memandu..pasti kan tool kit di kereta lengkap..

mencari gadis yang hilang

Salam pada semua yang perihatin..
dengan niat yang baik,aku buat satu n3 untuk bantu mencari budak hilang.



gambar nie aku dapat melalui email yang YOUTHSAYS hantar pada aku..
mari lah kita sama2 mencari budak nie..
mana tau ada terserempak ker,terpandang ker,terngurat ker,ter apa2 lagi lah yang boleh di jadi kan maklumat penting boleh lah tampil menberi maklumat.
kita sebagai rakyat 1malaysia perlu perihatin keadaan sekeliling,
bukan nak jaga tepi kain owg ker penyibuk ker tetapi perihatin atau mengambil berat sesama rakyat..

ok lah mari lah sama2 kita membantu..
salam 1 malaysia untuk semua..

pergi berkelah

selamat datang ke hutan lipur sungai bantang,bekok
ambil masa dalam 1jam setengah dari bandar batu pahat.
aktiviti sehat harus di kekal kan..



masa untuk menghidup kan api.
berpeluh gak lah nak jadi kan api nie..
bahan-bahan dah sedia menunggu untuk di bakar.
perut pun tak sabor nak melantak.


ni wajah2 yang di bagi tugasan untuk menyediakan makanan.
wah2 banyak sungguh kan mkanan.


tak lupa juga si kecil comel nie..
suka sgt2 si kecil ni..sampai tak nak naik..
puas si kecil nie main air..




bertapa dahulu sebelum memulakan aksi yang sangat merbahaya.
P/S: don't try this action yerkk..


jangan di tiru aksi yang sangat-sangat merbahaya ini.
pasti kan anak2 anda berada di bawah jagan ibu bapa ya.


ni pose yang paling menarik kan



tengah berseronok mandi sempat lagi pose..


dalam keseronokan berkelah..terpandang lah satu sudut yang tak berapa sedap memandang..eee geram betui..buang sampah merata-rata..
cintai lah alam semulajadi ini.


lihat lah kemudahan yang telah di sediakan.
adakah ini hanya hiasaan untuk para pengunjung.
guna kan lah kemudahan yang telah disediakan.


ini lah amalan yang kita puji.
membuang sampah di tempat yang betul.
ikutlah amalan sebegini.


setelah penat bergembira
berseronok mandi manda.
makan-makan bersama-sama..
tiba masa untuk balik.
memag seronok jika di adakan aktiviti sebegini.
ni lah salah satu aktiviti sehat..sambil menikmati keindahan semulajadi.


P/S:aktif kan diri untuk melakukan aktiviti yang sehat.
cintai alam semulajadi.
kebersihan amalan yang mulia.
renung-renungkan lah..dan selamat beramal.

pizza owhh pizza

yahoo..dapat gaji jer..mlm nyer terus pergi pizza..dah lama tak melantak pizza..teruja sgt2.


yang pasti seronok makan pizza guna voucher.
ada discount sapa tak nak kan..
lepas guna voucher pizza,nak guna voucher kfc pula..
memag rezeki2.orang nak bagi voucher apa nak di tunggu2..sapu jer..
tak yah nak malu2 kan..hahah



ni lah yang den tempah..
memag banyak juga lah ..padahal 3 perut jer yg nak melantak..

ni lah wajah2 yg tak sabar nak mkn..
1 lagi muka tak der sebab jadi juru kamera..
hahha..padan muka aku tak der dalam gambar..


tapi dalam syok2 makan..ada gak yang tak menyeleraa kan..
spagheti prawn tempura ni ..uwek..tak boleh bla la tekak ni..

apa yang penting dapat makan pizza..hahaha..
tengok lah bukan org dewasa jer yg teruja..
kanak2 pun teruja dapat makan pizza..haha


ok lah setakat ni saja aku leh taip..
otak blur lepas mkn sphagethi tu..
p/s:pasti kan memakan makanan yg berkhasiat yer..
kesihatan perlu dijaga..

keselamatan




bagaimana jika polis trafik melihat keadaan macam ini.
adakah perlu trafik memgeluar kan saman..atau menbiarkan sahaja..
haha renung2kan lah yer..



pemandu ni hilang sabar kah?
awas pada pemandu..
memandu perlu dalam keadaan sabar.
pandu cermat jiwa selamat.





Adakah ni di panggil selamat?

saya rasa tidak selamat. memandu kenderaan ringan sebegini pun perlu kita menitik berat kan aspek keselamatan.lihat ada ciri2 keselamatan tidak di gambar ni..
aspek keselamatan harus lah dididik dari kecil lagi.

pada para pengunjung yg terhormat sila tinggal kan komen anda ya.
jasa mu tetap ku kenag

aspek keselamatan.


Disini saya sebagai rakyat malaysia..nak menitik berat kan aspek keselamatan kanak-kanak didalam kereta..(cewah dah mcm penceramah lak)
sila pasti kan tali pinggang kaledar(seat belt) sentiasa diguna kan yer..
untuk kanak2 yg belum pandai berjalan.pasti kan di sedia kan kerusi khas yg di lengkapi seat belt.jika yg sudah pandai berjalan..sila pasti kan kanak-kanak mengunakan seat belt.kanak-kanak harus lah di ajar dari kecil supaya kanak-kanak itu boleh terima dan boleh mengikut apa yg disuruh.
lihat si kecik 2..kena paksa pada mula nyer..alhamdulilah..dah kurang ragam nyer skg..
ok setakan ni saja yer..

utamakan keselamatan.
patuhi undang-undang yer..
jangan jadi udang..heheh

aktiviti riadah kuarga...


setelah penat bekerja ari2..kita kena gak luagkan masa untuk beriadah.bowling memag meriah,tak pin jatuh,bola masuk longkang..hahah memag seronok..klu rasa2 tak nak masuk longkang leh pi suruh kat counter 2 naik kan pagar,yg biasa khas untuk budak2 bawah umur.Nak cakap terrer main bowling tu tidak ler terrer sgt..tapi kira boleh lar jatuh kan pin tu..gambar ni aku berlawan dgn bini aku..haha menag tipis jer..
kira hebat gak bini aku ni..walaumacam mana pun kalh ker menag ker aku tetap kena belanja makan..hahah...
yg si kecik 2 kira2 penyokong setia.hehe..
ok maju sukan untuk negara..
maju untuk keluarga juga..