pergi berkelah

selamat datang ke hutan lipur sungai bantang,bekok
ambil masa dalam 1jam setengah dari bandar batu pahat.
aktiviti sehat harus di kekal kan..



masa untuk menghidup kan api.
berpeluh gak lah nak jadi kan api nie..
bahan-bahan dah sedia menunggu untuk di bakar.
perut pun tak sabor nak melantak.


ni wajah2 yang di bagi tugasan untuk menyediakan makanan.
wah2 banyak sungguh kan mkanan.


tak lupa juga si kecil comel nie..
suka sgt2 si kecil ni..sampai tak nak naik..
puas si kecil nie main air..




bertapa dahulu sebelum memulakan aksi yang sangat merbahaya.
P/S: don't try this action yerkk..


jangan di tiru aksi yang sangat-sangat merbahaya ini.
pasti kan anak2 anda berada di bawah jagan ibu bapa ya.


ni pose yang paling menarik kan



tengah berseronok mandi sempat lagi pose..


dalam keseronokan berkelah..terpandang lah satu sudut yang tak berapa sedap memandang..eee geram betui..buang sampah merata-rata..
cintai lah alam semulajadi ini.


lihat lah kemudahan yang telah di sediakan.
adakah ini hanya hiasaan untuk para pengunjung.
guna kan lah kemudahan yang telah disediakan.


ini lah amalan yang kita puji.
membuang sampah di tempat yang betul.
ikutlah amalan sebegini.


setelah penat bergembira
berseronok mandi manda.
makan-makan bersama-sama..
tiba masa untuk balik.
memag seronok jika di adakan aktiviti sebegini.
ni lah salah satu aktiviti sehat..sambil menikmati keindahan semulajadi.


P/S:aktif kan diri untuk melakukan aktiviti yang sehat.
cintai alam semulajadi.
kebersihan amalan yang mulia.
renung-renungkan lah..dan selamat beramal.

6 ulasan:

Eyriqazz said...

fuh,seronoknya..jealous

icelemon said...

eyriqazz jgn jeles..huhuh..memag seronk dapat berkelah..
ada masa 2 luangkan untuk bersantai..

RaMa2UnGU said...

Woohhoo....
g b'kelah tak ajak...
huh!

haahahha

icelemon said...

rama2unggu..heheh..klu ajak pun bukan nak dtg kan..heheh..
buat plan lain lah..dgn bebudak.buat konvoi..

zella said...

amboi..posing maut!!
hehhehe

icelemon said...

possing baik nyer..ala2 model kan..hik hik...