salam ramadhan al-mubarak

selamat menyambut ramadhan al-mubarak....
semoga sahabat-sahabat semua menunaikan ibadah puasa dgn ikhlas dan mendapat berkat dari puasa yang di lalui..
sebelum kita menunaikan ibadah puasa di siang hari....kita perlulah bersahur untuk menyimpan tenaga untuk esok di siang hari...jika tidak bersahur,maka esok tak ada tenaga lah nak berpuasa..ingat ya sahabat.....bersahur lah dahulu.....mengikut waktu yang telah di tetap kan...



semasa menunaikan puasa di siang hari...manfaat kan lah masa yang ada...buat lah amal,jgn lah tido,mengumpat,atau apa sajalah buat perkara yang tak baik...boleh merosakan pahala puasa..
puasa bukan bermakna kita kena tahan lapar sahaja tetapi semua perkara kena jaga...
kita kena berlawan dengan nafsu..semoga berjaya....





alhamdulilah.....seharian kita menahan nafsu lapar dan seangkatan dengan nafsu yang boleh membatal atau mengurang kan pahala puasa...akhir nyer kita berjaya berpuasa dengan penuh kesabaran...maka tiba lah waktu untuk berbuka puasa...waktu yang telah ditetap kan untuk masuk waktu berbuka..masa berbuka juga kita di ingat kan jangan terlalu mengikut nafsu untuk makan sampai terlalu kenyang...ini amalan yang tak baik....
cukup lah dengan berserdehana...ingat ya kawan-kawan waktu berbuka bukan waktu untuk membalas dendam kerana seharian tak makan...


syukur alhamdulilah...selesai berbuka puasa....yeah...
solat yang di lupa kan...setiap kali muncul nyer ramadhan....maka solat tarawih pun sama muncul..selepas solat isyak,maka bermula lah solat tarawih..sebulan kita berpuasa maka sebulan jua lah kita solat tarawih ..

demikian lah sepanjang di bulan ramadan yang perlu kita lalui..kitaran yang mudah jika kita sabar dan yakin untuk lakukan...insyallah semoga allah memberkati kita semua...amin..
selamat menyambut ramadhan al-mubarak untuk semua sahabat-sahabat yang mengenali mr.ice....
salam dari mr.ice..

angry birds

jom layan game angry bird....ilang ngatuk layan game nie..
tak der lah susah sgt game nie...tapi memag layan game nie..
video
video





Angry Bird Rio 1.1.0 (Full Version By Dytoshare).rar

perodua new model


salam 1 malaysia..
perusahaan otomobil ke dua malaysia telah mengeluar kan sebuah lagi model yang mantap.
memag hebat dn sgt hebat..
new myvi ada dua cc antara nyer
cc 1.3 dan 1.5..

wah body sebegini pun ada cc 1.5...memag mantap...
reke bentuk yang di ubah lebih mantap dari
yang sebelum nie.
tempahan sudah dibuka..
ramai2 serbu perodua untuk membuat tempahan.
sokong lah keluaran nasional..
16hb jun tarikh pelancaran untu
k new model myvi..

What's best?? Perodua, of course! What's BEST of the best? #PeroduaLagiBest! Compose the most creative video and win EM10k jom rebut peluang


What's best?? Perodua, of course! What's BEST of the best? #PeroduaLagiBest! Compose the most creative video and win EM10k jom rebut peluang


apa lagi...rebut peluang nie....

taktik penipuan..akhir nyer tertangkap jua


salam muhibah n salam 1 malaysia..
sepandai2 tupai melompat akhir nyer kesimen jua tempatnya,,
sunguh licik corak penipuan ..dgn berbekal kan kata2 yang manis,muka yang berupa ala2 baik ..
entah dah berapa ramai yang kena tipu dangan mamat nie...
ish aku geram gak..sebab apa aku pun geram sebab member aku pun kena tipu dgn mamat nie..


banyak gak lah lebih 1ok...banyak kan...
ni kalau dah kena hukuman,tapi still masih nak uat lagi aku pun tak tau lah per hukuman lagi yang patut di kena kan...
nak citer panjang pun tak guna..cukup lah dapat luah kan perasaan geram nie gak...
nak duit usaha lah dgn sendiri...
nak senag kena lah lalui susah dahulu...
semua owg boleh senag....tapi yang kita cari ada lah senag dalam keberkatan...
cewaaahh....power ayat nie..
ok jumpa next entry....bye..

Suara Ku Berharap

best nyer lagu nie..layan beb....termengelamun gak layan lagu nie....wah jiwang gilo nie....dasyat dasyat...
ni lah klu dah tak do ideo nak di ketengah kan...apa nak jadi nie...

raja lawak musim ke-5

MAN JUARA RAJA LAWAK MUSIM KE-5

ok alll...
entry kali nie kita citer pasal keputusan akhir n juara bagi raja lawak musim ke-5.
setelah berentap untuk berapa minggu akhir nya....jeng jeng jeng...

jura raja lawak telah di nobat kan pada man...
di ikuti pula kumpulan R2..dan tempat yang ke-3 kumpulan balas..
memag malaysia nie ramai yang berbakat untuk membuat lawak..
aku berbangga menjadi rakyat malaysia yang pelbagai ragam..
dengan ada nyer lawak dalam hidup nie memag berguna..
di kala kita rungsing ker bosan ker apa2 lah yang tak best...
dgn lawak2 nie leh lah kita kembali tersenyum..
ok selepas raja lawak berakhir..kita tunggu dan saksi kan pula maharaja lawak..
tungguu..
wajah2 yang pergi peringkat akhir...
ya..ini lah juara raja lawak musim yang ke-5..
.ok sampai sini jer yer..
salam utuk semua dari mr.ice...
maju lawak untuk negara....

Japan Earthquake: nuclear power plant explosion

Salam 1 malaysia...
perhatian semua penduduk setempat..
sila ambil perhatian yer.
sila lah berhati-hati untuk masa terdekat nie..
di khuatiri malaysia pun akan di landa bencana yang sama.
tsunami yang melanda japan baru2 ini,telah merosak kan pelbagai harta benda,tak terlupa jua nyawa yang melayang.
awas udara mungkin tercemar selepas loji nuclear di japan pun turut terjejas.
besar kemungkinan kita akan kena tempias dari loji nuclear itu.
berhati-hati apabila hujan,pun mugkin leh menjadi hujan asid.
bersama lah amik iktibar dari setiap kecelakaan yang menimpa.





salam dari mr.ice
peace...

Sudirman hj arshad




Al-fatihah kepada beliau...pada tarikh 22/2/2011 genap 19tahun beliau meninggalkan kita

Sudirman Hj Arshad (25 Mei 1954-22 Februari 1992) merupakan salah seorang penyanyi terkenal di Malaysia. Beliau telah dinobatkan sebagai Penghibur Nombor 1 Asia dari Malaysia sebelum Siti Nurhaliza. Anak jati Pahang pertama memenangi Anugerah Penyanyi Asia tahun 1989 di London. Lelaki kacak ini telah diberi jolokan sebagai Penghibur Milik Masyarakat,

Beliau adalah penyanyi, penghibur, penggubah, peguam, penulis, pengarang (buku kanak-kanak), pelukis kartun, usahawan, dan pelakon.Selain itu, beliau telah melahirkan sebanyak 168 buah lagu.

mari lah sama2 kita sedekah al-fatiha kepada beliau.
yang datang akan pergi jua..
lagu2 beliau sebagai pengubat rindu..
salam 1 malaysia untuk semua.
Dari mr:ice..

lion dance

salam 1 malaysia..
entry yang kali nie nak cerita kat opis aku nie ari jam 10.30am bersamaan 17/2/2011 telah di serang dgn singa...
dasyat sgt lah 2 kena serang dgn singa..
best kan di malaysia bermcm2 tarian perlagai kaum ada..
jom layan video nie...
dah tgk kan video nie...real kan opis aku kena serang dgn singa..
yang heran nyer dia tak makn daging tapi makan angpau n limau..
dasyat2 nyer singa ni..sungguh bijak singa nie..
ok lah selamat menonton ya...
salam 1 malaysia...

lawak Qunut

Salam untk semua...
harap2 semua yang membaca entry nie sehat sentiasa..
kli nie ice nak berkongsi cerita tentang lawak yang di sampai kan dalam video yang ice sedia kan..
mula2 tgk memag lawak..sangat2 terbahak2,mata kuar air,tekak kering..
tapi di pikir2 balik pasal citer nie...termenung sekejap..

adakah nie lawak sebagai pengajaran atau lawak nak mempersenda kan..
ice harap nie adalah lawak untuk menyampai kan pengajaran..
lihat dalam video nie memag banyak pengajaran yang kita dpt tau kan..
memag biasa nyer akan terjadi tentang qunut nie...antara nyer tak hafal,separuh hafal dan paling biasa dgr terabur tongang terbalik..
ok jom layanzzz...



ice harap u all semua jangan ambil hati dgn kata2 yang ice luah kan..
nie hanya pendapat sahaja dan sekadar untuk mencari kepastian...
ok all..sila lah komen tentang video nie yer..
salam mesra untuk semua dari mr.ice

lawak abon

salam 1 malaysia.
untuk para2 pembaca yang ku sayangi
entry kali nie berkisah kan cara2 untuk meredakan masaalah berkaitan dgn mood.
untuk mengembalikan senyuman yang ilang...
senyum mesti sampai nampak gg ya..
ok layan nie...
Anda ada masaalah?
tensen?
sakit hati?
jiwa kacau?
kusut masai?
masaalah peribadi?
masaalah dalaman?
masaalah luaran?


YA...disini ada jalan untuk ilang kan semua 2...
senag dan mudah...cuma layan jer video nie...
hehehhe...



ok all...semoga tersenyum sentiasa...
senyum itu 1 sedekah..
salam dari mr.ice

langgar lagi

Salam semua...

tepat jam 8.20am bertarikh 12/01/2011...
sekali lagi kereta aku nie mengalami masaalah...kereta aku di langgar oleh proton exora..apa punya hampeh lah...tak nampak ker aku nak masuk simpang...dah rosak kereta aku nie...adoi tensen2...kan dah susah kan aku nak pi keja..
tapi bersyukur alhamdulilah mangsa tak mengalami apa2 kecederaan cuma hati dan mata jer yang cedera cikit...sakit mata,sakit hati...hihuuh...


.APA DAH JADI NIE....OWWHHH TIDAK...

KENAPA KAU CIUM KETA AKU HAAA....


ALHAMDULILAH ADA KERETA SYARIKAT...


OK LAH..SEMOGA U ALL BERHATI2 DI MANA JUA BERADA..
SALAM DARI MR. ICE..

"GiveAway EdY : Awak Busuk!"




Alamak...first time kena tag nie...
tak pa lah..layan gak nie..ada hadiah lagi 2...
kepada bloger aun t thanks yer...tag mr.icelemontea..



ok2...untuk contest nie mr.ice memerlukan 2 bloger,1 bloger lelaki n 1 bloger perempuan...
dengan hormat nyer mr.ice tag bloger hanis dan bloger orang muo
sekian dari mr.ice....

RUSH HOUR MELAYU

hye all..semoga ceria2 selalu yer,,.
tensen keja?tensen study?tensen semua?
apakata kita layan video nie..sekurang2 nyer..muka yang mencuka leh lah bertukar menjadi mengula...senyum,senyum..tak perlu kata apa2...eh eh eh ternyanyi lak..
apa lagi jom layan ini cerita..tak boleh bla..
nak taip lebih2 nanti makin banyak merapu nyer..sampai nak baca pun malas..jadi mari beramai2 menyaksi kan video nie..hahahaha
selamat menonton yer..

dah tonton pasti kan mood malas n tensen tu kita buang ok..
cau sin dulu yer papai...

ingat wahai sahabat2 ku..sentiasa lemparkan senyuman walau dalam apa jua situasi..
senyum 2 adalah rezeki..hihih
salam dari mr.ice..

TERBABAS LAGI

Terbabas dalam hujan...
waktu kejadian jam 2.30pagi bertarikh 2.1.2011.bertempat di jalan hospital batu pahat.
cuba tgk gambar nie..

ni mesti memandu laju,dah tau hujan mesti lah jalan licin..jadi pandu lah seperti di drivethru mc'd..slow n easy...
dah terbabas mcm nie..sapa susah..ni dah melibat kan banyak pihak..nasib baik dekat dgn hospital ..klu sakit tinggal golek2 kan jer ke hospital,senag tak yah nak panggil ambulan...
ok cukup lah entry nie..sila lah bagi pandagan n nasihat yang boleh menyedarkan..
salam 1 malaysia..nak laju kita jumpa di trek..pasir gudang or sepang..jempol pun ok gak..layan drag...huhuh

salam dari mr.ice